prečo je fotografia značky (brand) taká dôležitá
Vo fotografií som si vybrala dokumentárny/reportážny smer, pretože umožňuje zmysluplnejšie vyrozprávať váš rodinný či svadobný príbeh. Rozprávaním príbehu sa dá nafotiť aj „biznis fotografia“. Je to však úplné iné ako klasické fotografovanie v oblekoch či biznis outfitoch a strnulých pózach za neosobným pozadím.
Fotografia značky t.j. brandingové fotenie je na Slovensku zatiaľ málo známe. Brandingové fotenie je osobné, rozšírenie vášho podnikania a cenná metóda rozprávanie príbehov.
Dostala som príležitosť zdokumentovať zopár takých príbehov a musím sa priznať, tento štýl mi učaroval. Páči sa mi táto myšlienka, pretože pomáha hlavne malým firmám a podnikateľom zviditeľniť ich autentický príbeh, aby ho videl celý svet.
Takže v tomto blogu vám poviem niečo viac o tom, prečo je fotografia značky (brand) taká dôležitá pre vaše podnikanie a prečo vám ju vrelo odporúčam.
Ukážka z fotenia značky pre Máriu Kurty – dizajnérka a ilustrátorka, ktorá navrhuje originálne autorské grafiky a opakovateľné vzory. Viac tu.
ČO JE TO VLASTNE TEN BRANDING?
Branding je viac ako logo alebo farby, ktoré sa rozhodnete reprezentovať. Ak sa obmedzujete na posadnutosť dizajnom loga alebo výberom písma, chýba vám celá pointa o tom, čo je dôležité.
Podstatou brandingu je pochopenie a komunikácia, aký je skutočný účel vášho podnikania.
Ak sa chcete ponoriť trochu hlbšie, opýtajte sa sami seba, čím chcete byť známi? Čo chcete, aby ľudia povedali o vašej firme, keď nie ste v miestnosti?
Viac ako to, čo predávate, je dôvod, prečo to predávate. V podnikaní (a živote) je mimoriadne dôležité pochopiť, prečo a pre koho to robíte. Profesionálna fotografia značky sa zameriava práve na to.
PREČO POTREBUJETE obrázky značky?
Prečo sú vaše fotografie také dôležité vo vzťahu k vášmu podnikaniu?
Pretože v konečnom dôsledku sú to vaše ciele, vaše poslanie, vaše hodnoty, ktoré privedú klientov k vaším dverám. To znamená, že sa musíte dostať pred kameru a prevziať zodpovednosť za to, čo ľudia cítia, keď premýšľajú o vašej firme. Robíte to vytváraním príbehov, ktoré spojíte so svojimi obrázkami na svojich webových stránkach, sociálnych médiách a dokonca aj na YouTube.
Tak často zverejňujeme príspevky spontánne a bezmyšlienkovite na sociálnych sieťach bez toho, aby sme sa skutočne zamysleli nad tým, ako to hrá s našou značkou. Ale mať stratégiu a účel za vysielaním je jednou z najlepších vecí, ktoré môžete urobiť pre svoj marketing. A mať pripravený arzenál dobre vytvorených, účelných obrázkov je jedným z najjednoduchších spôsobov, ako zabezpečiť, aby ste uverejňovali príspevky pravidelne a so zámerom.
Jedným dychom, dobre premyslený imidž značky je jedným z najjednoduchších spôsobov, ako komunikovať, čo vaša značka znamená – aké sú veci, pre ktoré chcete byť známi, keď si vezmete svoju službu alebo produkt. Keď ľudia uvidia vaše webové stránky alebo informačné kanály sociálnych médií, čo vidia? Vidia pokoj, ambície, kreativitu? Ako sa cítia?
Niekto musí byť tvárou vášho podnikania. A pravdepodobne ste to vy.
Je čas prestať sa skrývať. Stať sa tvárou svojej značky znamená posilniť a získať väčšiu dôveru k značke a viac vášne pre to, čo robíte.
Fotografie osobnej značky vám ponúkajú mnoho výhod. To a ešte viac sa dozviete v druhej časti.
Ukážka z fotenia pre Oľgu Kancírovú – pre certifikovanú homeopatku, ktorá pomáha ľuďom hlavne po duševnej stránke. Má dostatok vedomostí a skúseností a tak ich chce šíriť ďalej. Viac tu.